Improved Impression

Puur voor jezelf

Het kijken naar de houding: hoe mensen staan, bewegen en zich gedragen blijft mij inspireren om daar iets mee te doen. Een klein accent of accent verschuiving kan vaak veel uitmaken in het totaal. Met een groot gevoel voor maten en verhoudingen, kleur keuze, oog voor detail, perfectionisme, originaliteit en creativiteit, mensenkennis en een grote betrokkenheid naar mensen toe, werk ik heel gedegen naar een compleet eindresultaat toe. 

Zeker in ons huidig maatschappijbeeld is het zeer belangrijk om u op de juiste wijze te presenteren. De visuele waarde speelt een grote rol. De juiste eerste indruk kan leiden tot een gemakkelijker verloop van een contact en/of gesprek. In zeer korte tijd kunt u een goede of slechte indruk maken. U krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk. 

Een goede indruk brengt u verder in uw sociale en zakelijke leven. Een betere match tussen innerlijk en uiterlijk geeft meer zelfvertrouwen. Ben niet bang om te laten zien wie u bent. Weten wie uzelf bent en dat aan de buitenkant goed presenteren, dat is je kracht waar je het mee moet doen. Als uitgangspunt ieder mens is uniek en heeft iets moois om aan de buitenwereld te laten zien op een manier die bij hem past. Als u weet dat u er goed uitziet dan bent u vanzelf meer zelfverzekerd. 

En niet te vergeten als u na een goede kleuranalyse en stijlanalyse weet welk (sub)seizoenstype u bent. Als je gaat winkelen weet je wat je wilt en bent minder beïnvloedbaar en zul je merken dat miskopen tot de verleden tijd gaan behoren. 

Als gediplomeerd allround imago, kleur en stijl consulent zijn er verschillende mogelijkheden om klant specifiek en individueel maatwerk te leveren. 

Als u de informatie van de analyse goed kunt gaan toepassen in de praktijk en weet waar u op moet letten en uw eigen weg volgt zonder beïnvloeding van buitenaf dan zijn misaankopen niet of nauwelijks aan de orde. Miskopen vinden vaak plaats onder invloed van de mode of wat andreen zien of vinden (dit is vaak hun eigen smaak) en niet geschikt is voor u. Kleding in uw garderobe kast is dan ook veel beter en meer met elkaar te combineren. 

Een goed advies verdient zich terug. Wil je meer informatie klik dan door neem dan contact op. 

Kleur analyse

Wat zie je er stralend uit vandaag!
Dit compliment heeft vaak te maken met het dragen van de juiste kleurencombinaties. De juiste kledingkleuren doen je stralen en brengen jouw persoonlijkheid nog sterker naar voren. Advies voor de juiste kleuren voor de functie en de situatie waarin je verkeerd. Welke kleuren versterken dit beeld? Bepaald ekleuren en kleurcombinaties geven je meer daadkracht en autoriteit, andere combinaties ondersteunen net jouw vriendelijkheid en toegankelijkheid. 

Welke kleuren maken je frisser, jonger en slanker? Bij welke kleuren vallen oneffenheden in het gezicht minder op?

Bij een kleurenanalyse worden via bepaalde technieken en analyses jouw specifieke kleurtype achterhaald. Eerst vind een koel/warm analyse plaats. Dat wetende wordt er verder gegaan met analyse doeken om te bepalen tot welk seizoenstype je behoord, daarna gaan we verder met de seizoensdoeken om te kijken wat jouw beste kleuren zijn in je eigen kleurenpalet. Tevens worden ook de beste kleurcombinaties en kleurcontrasten aangereikt die je eigen persoonlijkheid rekening houden met je seizoenstype het beste naar boven haalt. De basisvoorwaarde voor een kleurenanalyse is dat je helemaal naturel bent. Zowel je huid en ogen dienen volledig vrij te zijn van make-up. Er wordt uitgegaan van je natuurlijke haarkleur, zijn de haren geverfd dan kan dit voor een vertekend beeld zorgen en deze worden dan bij de analyse afgedekt. 

Een beetje een natuurlijk bruin kleurtje door de zon is geen probleem, voor een optimaal resultaat is het niet raadzaam met een zonnebank kleurtje een kleurenanalyse te laten doen. 

Een goede kleurenanalyse heeft als resultaat dat je voor je hele leven weet tot welk kleurtype je behoort en vanaf dat moment weet met welke kleuren je het beste uit jezelf haalt. Het kleurenadvies volgens de vier seizoenen: lentetype, zomertype, herfsttype, wintertype. In de kleurenanalyse wordt dit nog verder uitgediept naar eventueel een subseizoen, zodat je heel specifiek met je persoonlijke kleurenpaspoort kunt gaan shoppen. Het seizoen geeft niet aan of u lichte of donkere kleiding moet dragen maar uw kleurtype geeft aan wat het beste bij u past en hoe u daar het beste mee om kunt gaan. 
De stap om voor jezelf te kiezen voor meer mogelijkheden en de juiste kleuren in de goede tint is heel bijzonder. 

Het kleurtype dat je bent blijf je levenslang. Op jonge leeftijd een kleurenanalyse laten doen, betekent bij het ouder worden dat je hetzelfde kleurtype blijft maar dat er een bijstelling van de beste kleuren in je eigen kleurenpallet aan te bevelen is (kleuren moeten dan vaak iets zachter afgestemd worden).

Na een kleurenadvies weet je welke kleuren je innerlijke kracht op de juiste manier naar voren brengen en zul je je niet zo snel laten verleiden om een kleur die in de mode is te kopen terwijl deze niet in jouw kleurenpalet zit. Ook wordt gekeken naar haarkleur, accessoires, bril, sieraden, make-up en andere toepassingen.
Duur ± 2 uur

Stijl analyse

 

Een stijladvies geeft een meerwaarde aan een kleurenadvies. 

Een stijladvies kan niet zonder een kleurenadvies

Mode is algemeen en voor iedereen, commercieel en sterk wisselend.

Stijl is individueel, persoonsgebonden, tijdloos en hoort bij je eigen ‘ik’. 

Met de juiste combinaties ben je altijd up to date en eigentijds gekleed, daar deze stijjl bij jou hoort.

Stijl is persoonsgebonden, mode is voor iedereen.

Een stijlanalyse geeft een meerwaarde aan uw kleuradvies. Een stijlanalyse kan niet zonder een goede kleurenanalyse. Omdat u naast het weten van de juiste kleuren en kleurnuances dan ook weet welke belijning het beste bij u past, u kunt veel doelgerichter op pad om de juiste kledingkeuze te maken.

Mode is algemeen en voor iedereen, commercieel en sterk wisselend. Stijl is individueel, persoonsgebonden, tijdloos en hoort bij je eigen ‘ik’. Met de juiste combinaties ben je altijd up to date en eigentijds gekleed, daar deze stijl bij u hoort. 

Hoe komt het dat ik er flinker of kleiner uitzie?

Hoe komt het dat u plotseling slanker en fitter uitziet?

Een correcte afstemming tussen het innerlijke en uiterlijke is veel makkelijker om te communiceren, zeker in onze maatschappij. Omdat we leven in een hoog tempo is het belangrijk dat snel duidelijk is wie we zijn. In de huidige mode kan en mag alles. De bedoeling is om daarin te selecteren wat voor uzelf geschikt is.

Bij de stijlanalyse wordt gekeken welk lichaamsvorm en gezichtsvorm en specifieke lichaamskenmerken u heeft, daarop aangepast met welke belijningen en optische ffecten u het beste tot uw recht komt. In de loop der jaren kan uw figuur iets of wat veranderen en is het mogelijk om met de stijlanalyse een nieuw optimaal effect te bereiken. 

Iedereen heeft lichaamskenmerken die men positief of negatief vindt.

Bij een goede stijlanalyse accentueren we de pluspunten en camoufleren we de minpunten. De kleurenanalyse is het uitgangspunt voor een goede stijlanalyse, beide horen bij elkaar en versterken elkaar. 

Nauwlettend wordt gekeken welke stijl past bij uw kleurtype. Gekeken wordt naar welke belijning, stofkeuze het meest geschikt zijn. Welke modellen en lengtes rok/pantalon/jasjes zijn het meest geschikt voor u. Welke halsuitnsijding, soort mouwen flatteert het best. Ook kijkend naar de juiste accessoires, sieraden, kapsels, wijze van make-up aanbrengen. 

Met een goed stijladvies ziet u er altijd stralend, jonger en verrassend uit. Bij elk kleurtype hoort ook een primaire stijl bij, deze gaan we verder uitbreiden met secondaire stijlen die je kunt gebruiken in verschillende situaties. 

Imago analyse

Imago is harmonie tussen innerlijken uiterlijk.

Imago is weten wie je bent. Imago is je persoonlijkheid kracht. 

Na een kleur- en stijlanalyse kan het voor velen heel waardevol zijn nog te kiezen voor een imagoadvies om het persoonlijk plaatje compleet te maken. Hierbij komen ook uw persoonlijke gevoelsmatige voorkeuren aan bod, er wordt gekeken wat de werksituatie en privé situatie van u vragen. Daarbij wordt ook gekeken naar wat bepaalde gelegenheden van u vragen en welke uitstraling u daarvoor nodig heeft. 

Moet u bijvoorbeeld krachtig overkomen? Of juist heel toegankelijk?

Geleerd wordt de juiste keuze te maken en de juiste accenten te leggen voor elke situatie. Oog hebben voor detail. De kleur- en stijlanalyse is het uitgangspunt voor een juiste imago anlayse. Een imago advies is de finish touch, ‘de kerst op de taart’.